Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

fredag 1 juni 2012

Jämför hemförsäkring och spara pengar 1577 kr

Jag fick häromdagen en faktura med hemförsäkringen från IF, som jag hade valt i samband med inflytt till min nya lägenhet. Jag hade fått ett erbjudande från SBAB, som gällde i 6 månader för 500 kr. IF skickade nu fakturan för nästa period som låg på 2840 kr. Jag har inte alls koll på vad hemförsäkringar kostar så jag lade undan fakturan för att kolla upp och jämföra olika hemförsäkringar. När jag gick in på IF:s hemsida så såg jag att de har samarbete med Unionen som jag är medlem hos. Så jag ringde upp IF och frågade om nytt pris och de visade sig att hemförsäkringen kostar 1263 kr och dessutom får jag bättre villkor. Helt sjukt!!! Jag sparade alltså 1577 kr på att kolla upp detta som tog mig 10 min. Ni som inte jämför produkter bör verkligen göra det. Ni som är medlemmar hos Unionen bör kolla upp hemförsäkringen hos IF.

1 kommentar:

bästa hemförsäkring sa...

Man uppskattar vanligtvis inte försäkringar förrän man verkligen behöver dem, man kan få rabatt om man teckna försäkring online.