Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

onsdag 2 mars 2016

Min utdelningsportfölj

Uppdaterat 2016-02-22


Jag har inte haft någon bra översikt på mina innehav (utdelningsaktier) så avvarade lite tid för att få större övergripande bild genom ett diagram över min utdelningsportfölj. Diagrammet består av mina 4 depåer, kapitalförsäkringen, investeringssparkontot, ips och blåneportföljen (http://www.tradevenue.se/Sparaklokt?blog_tag=bol%C3%A5neportf%C3%B6lj)

Turkiska Holdingbolaget Sabanci Holding är en stor andel av innehaven där jag kommer att minska när tillfället ges. Jag hoppas att svenska kronan försvagas gentemot Turkiska liran. Fastighet och fastighetspreferens dominerar i portföljen och där har jag satt en gräns där inga nyinsatta/utdelningar får placeras i dessa aktier, enbart om försäljning görs i fastighetsaktier/preffar. Jag gillar att vara diversifierad med väldigt många bolag och kommer nog forsätta med att få in nya bolag i portföljen. Jag försöker alltid hitta de bästa utdelningsaktierna.

Se även landsfördelningen------>http://www.tradevenue.se/Sparaklokt/landsf%C3%B6rdelning-%C3%B6ver-mina-...

Jag bloggar numera på sidan www.sparaklokt.se och skriver här då o då lite mer sporadisk.

1 kommentar:

Helen Derringer sa...

Behöver du ett snabbt lån? Jag kan hjälpa dig att få ett lån inom 48 timmar. E-post: zionloanfirm.ltd@gmail.com

Jag ger ett lån på minst 5000 euro till mer än 800 miljoner euro.
Jag erbjuder olika typer av lån. Vilken typ av lån behöver du?

(1) affärslån --- för butiksägare, återförsäljare och grossister

(2) Big Business Loans --- För LLC och Industri

(3) Hypotekslån --- att köpa ett hus eller renovera ett hus

(4) Lånlån för lantbrukare

(5) Billån --- Fordonslån

(6) Hälsolån --- för medicinsk verksamhet

(7) Skuldkonsolideringslån --- att återbetala det gamla lånet

(8.) personliga lån --- lån för personliga behov

Jag kan hjälpa dig med ett lån. E-post: zionloanfirm.ltd@gmail.com