Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 17 februari 2015

Går väldigt bra med bolåneportföljen - uttag på totalt 6412 kr!

Jag har skrivit om bolåneportföljen, där jag lånat 200 000 kr för att slå räntan. Beräknad totalkostnad kommer vara ca 3200 kr för hela året och min realiserade vinst ligger redan på 3212 kr. Mycket mer än jag hoppats på, detta beror mycket på den grymma utvecklingen som mina preferensaktier haft. Kommer skriva mer detaljerad i slutet av månaden och redovisa mina innehav.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag tycker att det är kul att följa din bolåneportfölj. Kanske att jag vågar göra nåt liknande någon gång, men troligen inte före den förestående nedgången som alla pratar om. Lycka till!

SparaKlokt sa...

Hej,
Tack för att du följer den. Ja det är ju en del risk som jag tar, men just den portföljen triggar mig otroligt mycket att prestera.