Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 25 november 2014

Min passiva inkomst och dess köpkraft

Inspirerat av bloggaren långsiktig investering ska jag redovisa min passiva inkomst och dess köpkraft. Min passiva inkomst som i nuläget är 21 747 kr per år, räcker till bland annat följande:
  • Nästan 4 veckors betald ledighet som jag kan spendera med min familj.
  • Nästan 5 månadshyror och parkeringsavgift i min nuvarande bostad.
  • Ett års bensinförbrukning.
  • Ungefär 31 restaurangbesök á 700 kr.
  • 145 Biobesök
  • Nästan 1,5 Big Mac i Sverige eller om jag åker ner till Ukraina får jag nästan 5 Big Mac varje dag. 

Vad kan du köpa dig för din passiva inkomst?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är uppe i en månadshyra ungefär : )
Ser fram emot då mina passiva inkomster täcker alla utgifter för en månad. Jag tror att man verkligen börja känna effekten och nyttan av utdelningarna då.

petrusko sa...

Gött jobbat!
Jag gillar jämförelsen med Big Mac =)

Mvh petrusko

SparaKlokt sa...

Kämpa på bara, genom att jämföra kostnaderna kontra utdelning blir det enklare att förstå storleken av din passiva inkomst.

Tack Petrusko. Ja Big Mac indexen var häftig.