Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

tisdag 21 oktober 2014

Köper 83 st The Coca Cola Co

 
 
Köper 83 st The Coca Cola Co för 40,46. Jag har haft den på bevakning och passar på att köpa in den nu. Den finn med i Warren Buffets portfölj och det är den andra Amerikanska aktie som jag köper in i depån idag. Nu ligger väl min depå med 50% aktier, 40% räntebevis och obligationsfonder och resterande 10% är Superlånet. Så smångingom skall allt in i aktier, men det lär dröja minst 6 månader till innan nya köp görs. Om det skulle sjunka kraftigt så lär jag köpa, men annars avvaktar jag. De aktier som jag har i bevakning just nu är Lundberg, HM, Investor och Berkshire. Imorgon har Nordea och CDON kvartalsrapporter, det kommer bli intressant på hur CDON utvecklas. Jag tänker antingen sälja hälften av Akelius Pref eller räntebevis för att täcka köpet av Coca Cola Co.

Inga kommentarer: