Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

lördag 12 april 2014

Bästa fondportföljen 2014

Många av mina läsare sparar inte i aktier utan har frågat mig om jag kan göra en rekommendation över fondportfölj inför 2014, såsom jag gör med PPM portföljer inför varje år. Fonderna som finns nedan går att köpa hos Avanza, som är den bästa nätmäklaren. Alla mina portföljer och mina bekantas portföljer har Avanza

Jag har valt ut dessa fonder se tidigare inlägg;

Avanza Zero - tycker att den är den bästa Sverigefonden som finns på marknaden utan avgifter. 30%

Didner&Gerge - den bästa Småbolagsfonden. 30%

Brummer MS -  den bästa Hedgefonden. 20%  

Atlant Stability -  väldigt schysst Hedgefond 20%

Utvecklingen hitills i år är totalt 2,47%, se nedan utvecklingen för varje fond.

Avanza Zero 3,04%
Didner&Gerge 4,95%
Brummer MS -0,8%

Se även de bästa fonderna.



Inga kommentarer: