Jag bloggar numera på www.sparaklokt.se

Sidor

onsdag 17 mars 2010

Bästa och sämsta PPM förvaltningsbolagens utveckling

Swedish Dividend Aristocrats

Se de bästa fonderna och de bästa PPM fonderna för 2014.

De 5 bästa PPM förvaltningsbolagen under 2009:

Swedbank Momentum +47% (495 kr)
Pensionsplaneraren +43% (420 kr)
Avanza Tillväxt +42% (495 kr)
Aktiva Tillväxt +38% (395 kr)
Advisor +36% (595 kr)

De 5 sämsta PPM förvaltningsbolagen under 2009:

Monetar Stabil +7% (575 kr)
Monetar Harmoni +10% (575 kr)
Fondmarknaden +10 % (390 kr)
Avanza Mix +12% (495 kr)
Monetar Världen +14% (575 kr)

Om ni saknar några PPM förvaltare så får ni gärna maila mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

JAg är kund hos Solidar Fondservice och de har gett mig en avkastning på +46% 2009 (avgift 495kr) på deras strategi Aggressiv, så detta tyckte jag borde lyftas fram..

Och kollar jag mitt PPM konto idag så har jag över 6% i uppgång 2010 mars.

Är kanon nöjd över detta.

SparaKlokt sa...

Självklart skulle Solidar Fondservice finnas med i min artikel. Jag missade den. Hoppas att du får en lika bra utveckling i år. Mvh SparaKlokt

Unknown sa...

Du har även missat Aktiva Fonder. Deras utveckling har varit +202% de senaste fem åren. Motsvarande utveckling för Solidar är +86%. Aktiva Fonders sämsta portfölj tappade med -18% under krisåret 2008. Solidars sämsta portfölj tappade med -34%. Jag har haft Solidar i sju år men bytte till Aktiva Fonder idag. Din jämförelse verkar mao inte särskilt omfattande.

Anonym sa...

Jag har Prognosia sedan 2006 och de är överlägset bäst avkasting, 137% har jag för mig.

Anonym sa...

Har i dag prognosia.
Blev i går uppringd av positivpension
I dag Svensk fondservis.
Alla är ju naturligt vis bäst.
Själv fattar jag inget.
Kan någon säga någonting om dessa ?
Eller var kan jag enkelt gämföra själv ?

SparaKlokt sa...

Följ gärna mina råd och avgiften som ni betalar till bolagen sparar ni själva i en IPS portfölj.

Unknown sa...

Kolla gärna www.pensionia.se för att jämföra och komma fram till vilken pensionsförvaltare som är bäst för dig. Vi tar bland annat upp företaget prognosia.